logo_sr

 

Apel pentru lucrări: numărul 1/2013

"Mass-media, new-media și criza actuală"

Coordonator: Antonio Momoc, Universitatea din București

 

Înainte de revoluția Facebook, o dată cu trecerea de la web 1.0 la web 2.0, jurnalismul tradițional a supotat o serie de transformări aflate încă în desfășurare. Apariția mai întâi a blogului și a bloggerului, apoi succesul rețelelor sociale (Facebook, Twitter, LinkedIn) și introducerea pe scară largă a noilor tehnologii și mijloace de comunicare culminând cu smartphone-ul conectat permanent la internet, toate au modificat fundamental modul cum funcționează astăzi redacțiile și agențiile de PR și publicitate, felul în care jurnalistul sau specialistul în comunicare culege, redactează, transmite sau ambalează informația. Schimbările recente din industria mass-media au determinat specialiștii în comunicare să identifice "jurnalismul cetățenesc" în activitatea online a userilor non-jurnaliști. Criza economică/financiară internațională și-a adus la rândul ei contribuția în procesul de transformare a comunicării și a mass-media tradiționale. Care sunt provocările presei românești și internaționale, care sunt obstacolele economice ale redacțiilor și agențiilor de PR și publicitate, care sunt presiunile financiare și politice asupra jurnaliștilor în contextul crizei și al ascensiunii presei online?

Numărul special al revistei Sociologie Românească (1/2013) dedicat mass-media și new-media în contextul crizei economice actuale va găzdui lucrări care doresc să contribuie la clarificarea unor aspecte precum: asemănările şi deosebirile dintre mass-media și new-media, transformările și schimbările recente de pe piața presei, a comunicării și a publicității din România și din străinătate, impactul social-media asupra jurnalismului tradițional și al comunicării publice/politice, influența contextului socio-cultural şi politic asupra activității online a jurnaliștilor și a comunicatorilor etc.

Invităm la această dezbatere specialiști în comunicare și mass-media, jurnaliști, politologi și sociologi care să prezinte atât abordări comparative cât şi abordări focusate pe schimbările din industria comunicării, din PR și publicitate, din presa generalistă sau din presa tematică/specializată survenite în contextul tehnologic, economic și politic actual.

Data limită pentru primirea articolelor: 15 februarie 2013.
Va rugăm sa trimiteți articolele in format Word, respectând instrucțiunile pentru autori găsite pe pagina web a revistei: www.arsociologie.ro/ro/sociologieromaneasca/instructiuni-autori, coordonatorului acestui număr - Antonio Momoc: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Despre revistă
Sociologie Românească este revista Asociației Române de Sociologie, editată în colaborare cu Editura Institutul European din Iași, Institutul de Cercetare a Calităţii Vieţii al Academiei Române, Universitatea „Al. I. Cuza" din Iaşi, Universitatea „Lucian Blaga" din Sibiu, Universitatea „Petre Andrei" din Iași, Universitatea de Vest din Timişoara și Universitatea din Oradea. Procesul de revizie este de tipul double blind peer-review, revista fiind indexată în baze de date internaționale (CEEOL, ProQuest - Sociological Abstracts, EBSCO - SocINDEX with Full Text , ULRICHSWEB  şi Index Copernicus) și acreditată în categoria B+ de către CNCS. Mai multe informații pe pagina web a revistei: www.arsociologie.ro/sociologieromaneasca.